ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

اجزای دستگاه پلت ساز و قطعات به کار رفته در آن

قبل از اینکه درباره اجزای دستگاه پلت ساز و دستگاه پلیت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم بهتر است با پلت کردن آشنا شوید.

قبل از اینکه درباره اجزای دستگاه پلت ساز و دستگاه پلیت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم بهتر است با پلت کردن آشنا شوید. زمانی که افراد قصد پلت کردن دارند در واقع خوراکی که آسیاب شده است را در مقابل بخار آب قرار می‌دهند؛ و بعد از این که این کار را انجام دادند خوراکی که مرطوب است را، از داخل این دستگاه با فشار خارج می‌کنند و در نهایت این مواد را به وسیله جریان هوا خشک می‌کنند. به این کار پلت کردن گفته می‌شود. لازم به ذکر است که وقتی خوراک‌ها فیبر بالایی داشته باشند به رطوبت بیشتری هم احتیاج دارند.

اجزای دستگاه پلت ساز

در قسمت قبل با نحوه فعالیت دستگاه پلت ساز آشنا شدید حال قصد داریم در خصوص اجزای دستگاه پلت ساز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. دستگاه پلت ساز دستگاهی است که تشکیل شده است از تیغه برش، حفاظ مکانیکی، پیچ دای دستگاه پلت، رینگ حرکت دهنده، مهره رولر، تسمه، عینکی، پارو هدایت بار و پیچ دو سر زروه.

یکی از نکاتی که بهتر است در توضیح اجزای این دستگاه به آن اشاره داشته باشیم این است که این اجزا معمولاً فلزی هستند؛ همین عامل باعث می‌شود تا احتمال آسیب دیدگی در آن‌ها کم‌تر شود. اجزای دستگاه پلت ساز می‌تواند در کیفیت آن تأثیر زیادی داشته باشد و در صورتی که دچار آسیب دیدگی شوند گاهی اوقات هزینه و خسارت سنگینی به دنبال دارند. در ادامه به اختصار برخی از اجزاء این دستگاه را معرفی خواهیم کرد.

  • یکی از اجزای این دستگاه تیغه برش است که وظیفه اصلی آن تکه تکه کردن پلت است.
  • پیچ دای یکی دیگر از اجزای دستگاه پلت ساز است که می‌تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در کیفیت و هزینه این دستگاه باشد.
  • تسمه یکی دیگر از اجزای این دستگاه است که وقتی از آن استفاده می‌شود میزان سر و صدا کاهش پیدا می‌کند، قدرت پایدار و هزینه کم‌تر می‌شود.
  • پارو هدایت بار از جمله اجزای این دستگاه است که مسئولیت اصلی آن به حرکت در آوردن پلت در لوله‌ها است.

پلت کردن می‌تواند به صورت حبه‌ای یا مکعبی باشد. پلت کردن حبه‌ای یعنی غذای طیور به این شکل می‌شود. پلت کردن مکعبی که روش جدیدتری هم است، ذرات را در حدود ۵/۲ سانتی متر اندازه در نظر می‌گیرد؛ به عنوان مثال می‌توان به یونجه خشک اشاره کرد که یکی از انواع پلت مکعبی شکل است.

دستگاه پلت مرغداری

برای اینکه بتوانند غذای مناسب برای رشد در مرغداری‌ها را تولید کنند از دستگاه پلت دان مرغ استفاده می‌کنند. دستگاه پلت مرغداری به دلیل مزیت‌هایی که دارد توانسته توجه افراد زیادی را در صنعت مرغداری به خود جلب کند.

جمع بندی

پلت کردن خواص مختلفی دارد؛ به عنوان مثال باعث افزایش مصرف، کاهش مصرف انتخابی، افزایش عمل کرد و غیره میشود. زمانی که برای تغذیه از پلت استفاده میکنند، سرعت افزایش پیدا میکند و بازده غذا نیز افزایش پیدا میکند.

اگر شما هم قصد استفاده از این دستگاه را دارید بهتر است با اجزای دستگاه پلت ساز و خود این دستگاه آشنا باشید و  سپس با افرادی که در این حوزه با تجربه و متخصص هستند مشورت کنید و در نهایت متناسب با نیاز خود آن را تهیه کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *