ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

خرید دستگاه اکسترودر خوراک آبزیان

یکی از مسائل اصلی پرورش دهندگان آبزیان و صاحبان مزارع پرورش ماهیان تهیه خوراک کافی، با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه برای گله تحت پرورش می باشد.

یکی از مسائل اصلی پرورش دهندگان آبزیان و صاحبان مزارع پرورش ماهیان تهیه خوراک کافی، با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه برای گله تحت پرورش می باشد. خرید دستگاه اکسترودر خوراک آبزیان، بهترین انتخاب برای این مسئله است، چرا که می توان با بهره گیری از آن با کیفیت ترین خوراک ممکن را تهیه کرد. با ما همراه باشید تا مفصلا با چگونگی تهیه خوراک اکسترودر شده آشنا شوید.

مکانیسم خط تولید خوراک آبزیان به روش اکسترودر

برای تولید خوراک اکسترودر شده مراحل و عملیات های مختلفی باید پشت سر گذاشته شود. در ادامه مراحل تولید خوراک اکسترودر شده را به ترتیب برای تان شرح می دهیم:

خرد کردن و کاهش ابعاد ذرات

در این بخش مواد خوراکی سه مرحله آسیاب می شوند تا اندازه آنها به مرتبه نانو متر برسد. علت از کاهش اندازه ذرات تا این حد، جذب حداکثری مواد خوراکی توسط سیستم گوارشی حیوان است. ذرات خوراکی با این ابعاد می توانند از طریق پوست و موی رگ ها نیز جذب شوند. این مزیت مهم را در خرید دستگاه اکسترودر خوراک آبزیان در نظر داشته باشید. در مرحله آسیاب مواد، مواد خوراکی بو جاری شده، آسیاب چکشی اولیه و ثانویه را پشت سر می گذارند. سپس وارد دستگاه آسیاب ایده آل یا پولورایزر می شوند. ناگفته نماند که آسیاب چکشی مواد را تا مرتبه میکرو متر خرد می کند و آسیاب پولورایزر است که مواد تا مرتبه نانو آسیاب می کند.

میکس و مخلوط سازی خوراک

همان طور که می دانید هدف از بکارگیری دستگاه میکسر، اعمال فرمول خوراکی و تشکیل خوراک با ساختار مدنظر می باشد. از این رو دستگاه میکسر باید از نظر ابعاد ذرات با دستگاه آسیاب همخوانی داشته باشد. علاوه بر توجه به خرید دستگاه اکسترودر خوراک آبزیان باید به این موارد نیز توجه داشت. پس از آسیاب پولورایزر مواد به میکسر ایده آل انتقال می یابند تا به شکلی مطلوب میکس گردند.

فرایند کاندیشینگ

این عملیات به هدف آماده سازی ذرات خوراک برای پلت شدن صورت میگیرد. مواد خوراکی میکس شده به هدف بخار پز شدن وارد کاندیشینر خاص و دبل کاندیشینر می شوند. ناگفته نماند که طول کاندیشینر های دستگاه اکسترودر بیشتر از طول دستگاه های دستگاه پرس پلت است. در خرید دستگاه اکسترودر خوراک آبزیان به نوع و مدل کاندیشینر ها توجه کنید. در کاندیشینر های اکسترودر مواد به شکل کاملی می پزند و رطوبت بیشتری را جذب می کنند.

اکسترودر کردن مواد

دستگاه اکسترودر اصلی ترین دستگاه در میان ماشین آلات خط تولید اکسترودر می باشد و در خرید دستگاه اکسترودر خوراک دام باید به کیفیت ان توجه ویژه ای داشت. دستگاه اکسترودر دارای مکانیزمی به نام هموژنایزر می باشد که با اعمال شک هایی خاص به مواد سبب ژلانیته شدن و شکسته شدن هیدرو کربنات و قند مواد خوراکی می شود. نهایتا مواد به سیلندر انتهایی دستگاه منتقل شده و با اعمال فشار های مکانیکی به اکسترودر تبدیل می شود. به این نکته توجه داشته باشید که میزان جذب مواد غذایی حاصل از دستگاه تولید خوراک اکسترودر بیش از 300 درصد نسبت به فرم پلت شده آن بیشتر است.

جمع بندی

همان طور که اشاره شد خرید دستگاه اکسترودر خوراک آبزیان برتری بسیاری نسبت به روش های دیگر تولید خوراک دارد. اما از آنجا که این روش از تکنولوژِ بالاتری برخوردار است، لازم است تا با شناخت کافی نسبت به تجهیزات و البته برند و تولید کننده آنها اقدام به خرید شود. در این امر می توانید سوالات و ابهامات خود را با مشاورین و کارشناسان ما در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *