ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

خرید دستگاه پلت ساز قدرتمند

از زمان‌های گذشته تا به امروزه تولید خوراکی برای دام‌ها که در هر شرایطی قابلیت وفق‌پذیری داشته باشد و مناسب باشد، برای دامداران و دامپروران یک آرزو بوده است.

از زمان‌های گذشته تا به امروزه تولید خوراکی برای دام‌ها که در هر شرایطی قابلیت وفق‌پذیری داشته باشد و مناسب باشد، برای دامداران و دامپروران یک آرزو بوده است. خوراک پلت دقیقا همان خوراکی است که همه فعالان این عرصه در پی آن هستند. در این نوع خوراک تمام مواد غذایی مورد نیاز دام در یک وعده قرار گرفته است به دام داده می شود. مواد اولیه ابتدا توسط دستگاه‌های مخصوصی خرد و مخلوط می‌شوند و سپس وارد دستگاهی به نام پلت ساز می‌شوند که آن‌ها را به شکل پلت در می‌آورد.

در دستگاه پلت ساز با تزریق چربی به جیره غذایی دام آن را مرطوب کرده و به شکل خمیری در می‌آورند که راحت‌تر پلت شود. حال اگر شما دامدار هستید و هنوز از خوراک پلت برای دام‌های خود استفاده نکرده تا تاثیر فوق‌العاده آن را ببینید، می‌توانید با خرید دستگاه پلت ساز برای دام‌های خود خوراک پلت تولید کنید که مزایای زیادی دارد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را برای خرید دستگاه پلت ساز راهنمایی کنیم.

فرایند تولید پلت

خوراک پلت خوراکی فرموله شده است که دارای مواد غذایی خشک و فرآوری شده عالی است که برای اکثر حیوانات قابل استفاده است. برای تولید پلت ابتدا بایستی عملیات دیگری انجام شود که در اینجا ذکر می‌کنیم.
ابتدا جیره‌ای که برای دام در نظر گرفته شده است، آسیاب می‌شود تا گیاهان و مواد درشتی که در آن وجود دارند، پودر شوند، سپس این پودر تولید شده با مواد اولیه خوارکی که برای دام نیاز است مانند مایعات و دیگر مواد مغذی مخلوط می‌شود. در این مرحله مواد به شکل خمیر در می‌آیند. سپس این مواد به دستگاه پلت داده می‌شود. در این دستگاه، مواد تحت فشار قرار می‌گیرند و از سوراخ‌های صفحه‌ای که در این دستگاه تعبیه شده به نام دای، خارج می‌شوند و شکل پلت به خود می گیرند. اندازه و شکل آنها متنوع است و قابل تنظیم می‌باشد.

به جرئت می‌توان گفت خوراک پلت بهترین خوراک فراورده‌ شده‌ای است که یک حیوان می‌تواند از آن تغذیه کند. علاوه بر این‌، مواد در دستگاه پلت تحت فشار و گرما قرار می‌گیرند و همچنین رطوبت به آن‌ها تزریق می‌شود که باعث از بین رفتن عوامل بیماری‌زا در خوراک شده و میکروب‌ها را از بین می‌برد. حال با این محاسنی که این دستگاه دارد بهتر است هر چه سریع‌تر برای خرید دستگاه پلت ساز اقدام کنید.

انواع دستگاه پلت

برای خرید دستگاه پلت ساز بهتراست، ابتدا در مورد نوع آن اطلاعاتی جمع‌‌آوری کرده سپس بر حسب نیازتان دستگاه موردنظرتان را بخرید. نوع موتور دستگاه‌های پلت بسیار مهم هست و باید در انتخاب آن دقت کرد. در حال حاضر این دستگاه‌ها دارای دو نوع موتور تسمه‌ای و گیربکسی می‌باشند که بر اساس ویژگی‌هایشان یکی را باید انتخاب کنید.
موتور تسمه‌ای هنگام کار کردن صدای کمی تولید می‌کند و هزینه و تعمیر و نگهداری آن کمتر از نوع گیربکسی آن می‌باشد، اما به دلیل فاصله‌ای که بین دای و شفت آن قرار دارد، شفت به مرور زمان فروسوده می‌شود. موتور گیربکسی هنگام کار کردن صدای زیادی تولید می‌کند ولی خوراک پلت آن مرغوب‌تر می‌باشد و رولرها در این نوع موتور طول عمر بیشتری دارند.
دقت داشته باشید قمیت موتور گیربکسی از موتور تسمه‌ای بیشتر است. پس در هنگام خرید دستگاه پلت ساز این موضوع را نیز در نظر بگیرید.

جمع بندی

دستگاه پلت ساز خوراک دام امروزه نقشی اساسی در دامداری‌ها و خطوط تولید خوراک دام دارد. در این مقاله در مورد خرید دستگاه پلت ساز اطلاعاتی در اختیار شما همراهان عزیز قرار گرفت که سودمند می‌باشند.
این دستگاه تنها برای دام‌ها قابل استفاده نیست و برای طیور نیز کاربرد دارد. دستگاه پلت ساز دان مرغ دستگاهی است که در مرغداری‌ها از آن استفاده می‌شود. به دستگاه‌های پلت ساز، دستگاه پرس پلت نیز می‌گویند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *