ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

دستگاه پلت ساز کود مرغی و قیمت آن

اگر درباره دستگاه پلت ساز کود مرغی اطلاعات کافی ندارید با ما همراه باشید تا به سوالات رایج شما در این زمینه پاسخ دهیم. در ادامه به سوالات ذیل پاسخ خواهیم داد: انواع تولیدات کودی در این عرصه چیست؟

اگر درباره دستگاه پلت ساز کود مرغی اطلاعات کافی ندارید با ما همراه باشید تا به سوالات رایج شما در این زمینه پاسخ دهیم. در ادامه به سوالات ذیل پاسخ خواهیم داد: انواع تولیدات کودی در این عرصه چیست؟ دستگاه پلت ساز کود مرغی چیست و خط تولید کود مرغی شامل چه تجهیزاتی می شود؟ نکاتی که در یک خط تولید باید به آن توجه شود چیست؟

انواع تولیدات کودی

قبل از هر چیز بایدانواع محصولاتی که می توان در این عرصه و با استفاده از فضولات مرغ ها تولید کرد را شناخت.انواع تولیدات کودی را می توان پنج دسته زیر دانست:

_ کود پلت مرغی

_ کود پلیت مرغی

_ کود گرانوله

_ کود مایع مرغی

_ کود پودری

لزوم فراوری فضولات مرغی

تولید کود مرغی به عنوان یک محصول جانبی از مرغ ها تلقی می شود اما پاسخگوی چالش های متعددی است. برای مثال دفع زباله های مرغی در گذشته یک مشکل اساسی بود چرا که هم هوای محیط را الوده می کند و هم به ریشه گیاهان اسیب می رساند. از طرف دیگر کود های فراوری شده سرشار از پتاسیم، نیتروژن، فسفر و مواد مغذی موردنیاز گیاهان می باشند.

خط تولید کود مرغی

فعالان عرصه تولید کود مرغی فراوری شده، می کوشند تا کود هایی مرغوب و در عین حال مقرون به صرفه را تولید کنند. به همین منظور لازم است تا با دستگاه پلت ساز کود مرغی، تمامی فضولات حاصل از مرغ های تخم گذار و گوشتی را با افزودنی ها و عناصر لازم ترکیب کنند تا فراورده حاصل عاری از عوامل بیماری زا و دارای مواد مغذی موردنیاز برای رشد گیاه شود. این فرایند از طریق خط تولید فراوری کود های پلیت مرغی امکان پذیر می باشد. در ادامه تجهیزات لازم که مهم ترین انها دستگاه پلت ساز کود مرغی است را معرفی خواهیم کرد.

تجهیزات و دستگاههای خط تولید

تجهیزات موردنیاز برای تولید و بسته بندی پلیت مرغی به ترتیب چیدمان انها در خط تولید به شرح زیر است:

_ خط تولید کامل کود

_ دستگاه خشک کننده کود

_ دستگاه خرد کن کود

_ دستگاه آسیاب

_ دستگاه میکسر

_ همزن کود مایع

_ دستگاه پلت ساز کود مرغی

_ دستگاه پرس پلت و دای

_ نوار نقاله (تسمه نقاله)

_ دستگاه بالابر

_ خط لوله

_ خشک کن سرد

_ دستگاه خشک کن حرارتی

_ دینام

_  مخزن نگهداری

_ دستگاه کیسه پر کن

_ سرند

مواد اولیه خط تولید کود

ناگفته نماند که برای تولید کودها از منابع گسترده ای استفاده می شود. پنج دسته اصلی برای تامین مواد زباله های کشاورزی، زباله های صنعتی، زباله های خانگی، لجن خای شهری و کود های حیوانی می باشد.

جمع بندی

با راه اندازی خط تولید پلت مرغی و استفاده از دستگاه پلت ساز کود مرغی ، باتوجه به گستردگی مرغداری ها می توان به سود قابل توجهی دست یافت. به علاوه این فراورده ها می توانند باعث تقویت خاک و بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی آن شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *