ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

دستگاه پلت مرغی

مشکلی که امروزه  در مرغداری‌های بزرگ وجود دارد، حجم زیاد فضولاتی است که تولید می‌شود. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیست محیطی اشاره کرد.

مشکلی که امروزه  در مرغداری‌های بزرگ وجود دارد، حجم زیاد فضولاتی است که تولید می‌شود. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیست محیطی اشاره کرد. برای رفع این مشکلات و همچنین استفاده بهتر از این فضولات به عنوان کود، کارخانه‌هایی که ماشین‌آلات کشاورزی را تولید می‌کنند، اقدام به طراحی و تولید دستگاهی کردند که با آن دستگاه بتوان از این فضولات انبوه استفاده کاربردی کرد. این دستگاه، دستگاه پلت مرغی نام دارد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را دستگاه پلت مرغی و کود پلت مرغی بیشتر آشنا کنیم.

دستگاه پلت مرغی

دستگاه پلت مرغی، کود فرآوری شده مرغی را به شکل استوانه‌ای و لوله‌ای تبدیل می‌کند که کاربردهای زیادی دارد. این دستگاه‌ها ظرفیت‌های مختلفی دارند که قیمت آن‌ها با توجه به ظرفیتشان متفاوت است. کود پلت تولید شده توسط این دستگاه پر مصرف‌ترین کودی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای انواع خاک‌ها و کیاهان مناسب بوده باعث تقویت آن‌ها می‌شود. این دستگاه می‌تواند کود مرغی و دامی را به صورت پلت در آورد و انواع مختلفی دارد. این دستگاه برای تولید پلت قسمت‌های مختلفی دارد که عبارتند از: هاپر ورودی مواد، میکسر، مگنت، سرند، پرس پلت، خشک کن، سردکن، کولر هوا، کیسه پر کن و نوار نقاله‌ها.

کود پلت مرغی

در بین کودهای ارگانیک، کود مرغی به دلیل اینکه مواد مغذی مانند نیتروژن دارد، بسیار غنی‌تر از کودهای دیگر می‌باشد. همچنین اگر از این کود به شکل و شیوه درست آن استفاده شود، ارزش بسیار بالاتری خواهد داشت. پلت کردن فضولات مرغی که در نتیجه آن کود پلت مرغی تولید می‌شود، در حال حاضر بهترین شکل از این کود می‌باشد که مزایای فراوانی دارد. کود پلت توسط دستگاه پلت مرغی تولید می‌شود.
کودی که در دستگاه پلت مرغی  تولید می‌شود، علاوه بر اینکه تمام خواص کود اولیه را دارد، مزایای دیگر نیز دارد. در این دستگاه به کودها کمپوست استریل شده اضافه می‌شود و همچنین مواد اضافی آن مانند لارو، تخم حشرات و بذر گیاهان از کود حذف می‌شوند.

کودهای مرغی بسته به نوع غذایی که مرغ مصرف می‌کند، شرایطی که در آن پرورش می‌یابد و موادی که در بستر مرغ‌ها می‌ریزند، متفاوت می‌باشد. اما به طور کلی طبق تحقیقاتی که انجام شده است، مشخص است که تقریبا در هر تن کود مرغی 200 کیلو ازت، 25 کیلو فسفر، 13 کیلو پتاسیم و 42 کیلو منیزیم و آهک وجود دارد که این عناصر جزو عناصری هستند که گیاهان به طور معمول به آن‌ها نیاز دارند. بنابراین دستگاه پلت مرغی کاربردهای زیادی دارد که خرید و استفاده از آن به مرغداران و کشاورزان توصیه می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله در مورد دستگاه پلت مرغی توضیح داده شد. همچنین در مورد کاربردهای این دستگاه، مزایای آن، کود پلت مرغی و … صحبت شد. این دستگاه کاربردی یک دستگاه مهم است که در اغلب مرغداری‌ها به کار گرفته می‌شود. همچنین کشاورزانی که برای زمین‌ها زراعی و باغ‌های خود نیاز به کود دارند می‌توانند با خرید این دستگاه قسمتی از کار تولید کود را خود انجام داده در هزینه‌ها صرفه جویی کنند.

از این دستگاه در مکان‌های زیادی از جمله کارخانه کود مرغی استفاده می‌شود که انواع  و ظرفیت‌های مختلفی دارد و قیمت خط تولید کود پلت مرغی تا حدود زیادی به نوع و اندازه این دستگاه بستگی دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *