ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

قیمت پلت خوراک دام طیور و آبزیان

امروزه با توجه به افزایش جمعیت نیاز مردم به فرآورده‌های دامی نیز افزایش یافته است و ما نیاز به توسعه دامداری‌ها و افزایش تعداد آن‌ها داریم.

امروزه با توجه به افزایش جمعیت نیاز مردم به فرآورده‌های دامی نیز افزایش یافته است و ما نیاز به توسعه دامداری‌ها و افزایش تعداد آن‌ها داریم. در دامداری‌ها نیز دغدغۀ صاحبان دامداری خوراکی است که مورد مصرف دام‌ها قرار می‌گیرد. خوراک با کیفیت بسیار مهم است و تاثیر زیادی در رشد و سلامت‌ دام‌ها دارد. به همین دلیل دامداران باید روی این مسئله دقت زیادی داشته باشند و خوراکی برای دام‌های خود انتخاب کنند که از هر نظر مناسب باشد. در حال حاضر خوراک پلت شده مناسب ترین و مفیدترین خوراک برای دام‌ها می‌باشد. قیمت پلت خوراک دام نیز مناسب بوده و با توجه به مزایایی که دارد، باعث صرفه جویی در هزینه‌ها نیز می‌شود.
در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا در مورد خوراک پلت شده توضیحات بیشتری را به سمع و نظر شما برسانیم و ذکر کنیم که چگونه می‌توان قیمت پلت خوراک دام را به حداقل خود رساند.

خوراک پلت

خوراک پلت خوراکی است که از ترکیب تمام مواد و عناصر مغذی و مفید برای بدن دام‌ها ساخته شده است. در واقع برای تولید پلت ابتدا تمام موادی که برای دام در نظر گرفته‌اند را با هم مخلوط می‌کنند و سپس در دستگاهی به نام دستگاه پلت زن به پلت تبدیل می‌کنند. فرایند تولید خوراک پلت یک فرایند مشخص است و مراحلی دارد که باید به ترتیب انجام شوند. برای انجام هر یک از این مراحل نیاز به  دستگاه خاصی می‌باشد. در کارخانه تولید خوراک دام، قیمت پلت خوراک دام به مواد تشکیل دهندۀ آن و دستگاه‌هایی که برای تولید آن بکار می‌روند، بستگی دارد.
دامداران و مرغداران می‌توانند برای کاهش قیمت پلت خوراک دام، آن را خود و در محل دامداری یا مرغداری خود تولید کنند. برای این کار تنها کافیست دستگاه‌های مورد نیاز فرایند تولید خوراک پلت را تهیه کرده و سپس به راحتی پلت مورد نظر خود را تولید کنید. با این کار شما تنها یک بار برای خرید دستگاه‌های مورد نیاز هزینه می‌کنید و پس از آن خودتان خوراک پلت را برای دام‌های خود به بهترین نحو تولید می‌کند که باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان و هزینه‌ها خواهد شد.

مزیت خوراک پلت

  • خوراک پلت نسبت به جیرۀ آردی خوش خوراک تر است.
  • خوراکی همگن و یکدست که به صورت یک دانۀ مغذی و کامل به مصرف دام می‌رسد.
  • هضم پذیری بیشتر خوراک به دلیل اینکه توسط بخار بیشتر از 100 درجه کاملا پخته و فرآوری شده است.
  • افزایش راندمان تولید و بهبود ضریب تبدیل در زمان کم
  • عدم امکان انتخاب یک نوع دان در میان جیره به وسیله دام
  • یکنواخت بودن رشد تمام گله
  • با عبور مواد از کاندیشنر تمام میکروب‌ها و قارچ‌های آن از بین می‌رود.
  • حمل و نقل راحت مواد و کاهش هدر رفتن آن‌ها در زمان حمل و نقل و حتی در زمان مصرف
  • کم شدن گرد و غبار موجود در مواد اولیه و جلوگیری از خطر مبتلا شدن دام به بیماری‌های تنفسی
  • کم شدن زمان رشد دام به این دلیل که کیفیت و یکنواختی مواد افزایش می‌یابد.

مزایای خوراک پلت شده را بیان کردیم که هر کدام از این‌ها بر قیمت پلت خوراک دام تاثیر دارند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد قیمت پلت خوراک دام توضیحاتی ارائه دادیم و گفتیم که چگونه می‌توان قیمت خوراک دام را کاهش داد. به طور کلی قیمت خوراک آماده دام نسبت به خوراکی خود دامدار و مرغدار تولید می‌کنند، بیشتر است. به همین دلیل بهتر است دامداران خودشان دستگاه‌های مورد نیاز را تهیه کرده و خوراک دام‌هایشان را تولید کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *