ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

مواد تشکیل دهنده پلت و ماشین آلات خط تولید آن

خوراک پلت خوراکی است که از مواد مختلفی تشکیل شده است و به سبب همین ویژگی برای دام‌ها، طیور و آبزیان بسیار مفید است.

خوراک پلت خوراکی است که از مواد مختلفی تشکیل شده است و به سبب همین ویژگی برای دام‌ها، طیور و آبزیان بسیار مفید است. در واقع تمام مواد که حیوانات برای رشد بهتر به آن‌ها نیاز دارند، در مواد تشکیل دهنده پلت موجود می‌باشد. تمام این مواد با هم ترکیب شده، آسیاب و مخلوط می‌شوند و در نهایت در دستگاه پلت تبدیل به پلت می‌شوند. به خوراک پلت برخی افزودنی‌های دیگر مانند ویتامین‌ها و پروتئین‌ها نیز اضافه می‌شوند. این مواد در دستگاه پلت به مواد اولیه آن اضافه می‌شوند. مواد تشکیل دهنده پلت برای حیوانات مختلف، متفاوت است. در واقع همان خوراکی که به طور معمولی برای حیوان استفاده می‌شود، به شکل پلت در آمده و به مصرف حیوان در می‌آید.
برای اطلاع بیشتر در مورد خوراک دام، طیور و آبزیان و دیگر مواردی که در این زمینه مهم است، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با خوراک دام، طیور و آبزیان

همانطور که گفته شد، خوراک مصرفی برای حیوانات مختلف، متفاوت است. برای مثال برای دام‌ها از یونجه، کاه و دیگر خوراک‌های سبز استفاده می‌شود. برای طیور نیز بیشتر از دان‌ها مانند گندم، ذرت و …. استفاده می‌شود و خوراک آبزیان نیز ترکیبی از کربوهیدراتها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و چربی‌های اشباع می‌باشد.
حال مواد تشکیل دهنده پلت مخصوص هر گروه نیز همین مواد اولیه‌ای است که ذکر شد. تنها تفاوت آن این است که تمام این مواد با هم ترکیب شده و خوراک پلت را تشکیل می‌دهند.

مواد تشکیل دهنده خوراک پلت

مواد تشکیل دهنده پلت، به 4 دسته مواد تقسیم می‌شوند. در ادامه این 4 دسته را معرفی می‌کنیم.
دسته اول خوراک‌های گیاهی هستند. مواد این دسته شامل تمام موادی است که از گیاهان گرفته شده‌اند و برای رشد حیوان مناسب هستند. به عنوان مثال این مواد برای طیور شامل ذرت، گندم، جو، انواع کنجاله‌ها و سایر دان‌های است که منبع گیاهی دارند.
دسته دوم مواد حیوانی هستند که به خوراک حیوانات اضافه می‌شوند. این جمله این مواد حیوانی پودر کلسیم یا پودر گوشت است. در مواد این دسته املاح و مواد معدنی که بدن حیوان به آن نیاز دارد، باید وجود داشته باشد. پس با توجه به نوع حیوان، منبع آن باید انتخاب شود.
دسته سوم مواد معدنی هستند که بدن حیوان به آن‌ها نیاز دارد. مانند کلیسم، فسفر، آهن و عناصر دیگر. باید از موادی استفاده شود که منبع این  عناصر هستند. به عنوان مثال صدف غنی‌ترین منبع کلسیم است که به خوراک حیوانات اضافه می‌شود.
دسته چهارم افزودنی‌های مجاز هستند که به خوراک حیونات اضافه می‌شوند. این افزودنی‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از این انواع کاربرد خاصی دارند. اما در صورت استفاده از هر کدام از آن‌ها در خوراک حیوانات، مطمئنا کیفیت خوراک بالاتر می‌رود و حیوان رشد بهتری خواهد داشت.

از جمله این افزودنی‌ها می‌توان به مواد قارچ‌کش اشاره کرد که کیفیت خوراک پلت شده را افزایش می‌دهند.
مواد تشکیل دهنده پلت این 4 دسته هستند که اگر از تمام این منابع با توجه به نوع حیوان در خوراک پلت استفاده شود، خوراک پلتی تولید می‌شود که دارای بالاترین کیفیت است و نتیجه مورد انتظار را در رشد حیونات دارد.

جمع بندی

در این مقاله در مورد مواد تشکیل دهنده پلت مطالبی ارائه شد که برای پرورش‌ دهندگانی که قصد تهیه خوراک پلت شده را دارند بسیار مفید است. خوراک پلت با توجه به اینکه تمام عناصر مورد نیاز برای رشد بهتر و بیشتر حیوانات را دارد، مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *