ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

کود پلت مرغی و روش تولید آن

کود پلت مرغی از مهمترین کودهای طبیعی است که در صنعت کشاورزی از آن استفاده می شود. این کود تمام مواد مورد نیاز گیاهان را دارا می باشد.

کود پلت مرغی از مهمترین کودهای طبیعی است که در صنعت کشاورزی از آن استفاده می شود. این کود تمام مواد مورد نیاز گیاهان را دارا می باشد. اما باید در زمان عمل آوری آن دقت زیادی شود تا فواید مورد نظر را داشته باشد در این صورت است که بسیار مفیدتر و کم خطر تر از کودهای شیمیایی است.

به دلیل ارگانیک بودن کود پلت مرغی کشاورزان برای پرورش سبزیجات از آن استفاده های زیادی می کنند. در ادامه به ویژگی کود مرغی خواهیم پرداخت.

ویژگی کود مرغی

با افزایش پرورش مرغ، کود مرغی نیز افزایش می یابد. اما اگر فضولات مرغ را بیشتر 1 ماه در جایی نگه دارید نیتروژن آن به طور قابل چشمگیری کاهش می یابد. به همین دلیل باید سریع فرآوری شود. مواد تشکیل دهنده کود مرغی را نیتروژن، فسفر، پتاسیم و ریز مغذی ها تشکیل می دهند. از این کود مرغی برای مصرف کشاورزیِ سنتی استفاده می شود. قیمت کود پلت مرغی متفاوت است و علت آن طریقه فناوری آن است. می توانید قیمت را از مشاوران 24 ساعته ما جویا شوید.

در مرغداری های مدرن بستری برای کود وجود ندارد و فضولات از داخل قفس و شیارها به بیرون ریخته می شوند. در این حالت رطوبت خیلی زیاد شده و کود خراب می شود. در حالی که وجود بستر به کاهش رطوبت کمک می کند. یکی از ویژگی های منفی کود پلت مرغی وجود نیتروژن زیاد آن است که باید با احتیاط استفاده شود.

کود پلت مرغی مانند کود دامی انواع مختلفی دارد. کود مرغی، گوشتی، قفس، عمیق یا کود مرتفع انواع مختلف کود مرغی هستند. همانطور که به آن اشاره کردیم مواد مغذی درون کود به شرایط فرآوری آن بستگی دارد.

انواع کود پلت مرغی

کود مرغی: این کود در مرغ داری ها در زمان تخم گذاری تولید می شود. بستر را با لایه هایی از پوست های بادان زمینی و یا شلتوک برنج می پوشانند. در طی دوران تولید کود، فضولات با بستر مخلوط می شوند و با تولید گرما و پس دادن co2 و آمونیاک تبدیل به کود مرغوب می شوند.

در بستر مرغ می توان از مواد آلی خشک مانند گرد و غبار، اره و ساقه های خرد شده ذرت استفاده کرد. فضولات از ارتفاع زیاد روی بستر ریخته می شود و با این مواد ترکیب شده و تولید کود مرغی می کند.

کود قفس: به دلیل آنکه این کود با مواد بستر ترکیب نمی شود دارای رطوبت زیادی است.

کود عمیق: در این مدل قفس های مرغ در ارتفاع و در بالای دیوارهای بتنی قرار می گیرند و فضولات به پایین ریخته می شود. این دیوار ها معمولا در زیر زمین حفر می شوند. به همین دلیل باید مواظب باشید سفره های آب های زیر زمینی آلوده نشوند.

روش تولید کود پلیت مرغی

باقیمانده فضولات مرغ ها جمع آوری می شود و با روش های خاصی آنها را خشک می کنند. با این کار از حجم آنها کم شده و به راحتی می توان آنها را پلت یا گرانوله کرد. در زمان تولید کود به آن مواد مورد نیاز گیاه و مکمل های تولید کود مرغوب اضافه می شود.

جمع بندی

یکی از بهترین و مناسب ترین کودها برای مصارف کشاورزی کود پلت مرغی است. مراحل تولید این کود روی قیمت آن تاثیر می گذارد. تفاوت قیمت موجود در بازار به دلیل نحوه متفاوت خشک کردن آن است. می توانید برای خرید کود پلت با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *