ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

آشنایی با کارخانه خوراک طیور

افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش نیاز مردم به مواد غذایی، باعث شده امروزه توجه بیشتری به مرغداری‌ها، دامداری‌ها و مراکز پرورش دام و طیور بشود.

افزایش جمعیت و به دنبال آن افزایش نیاز مردم به مواد غذایی، باعث شده امروزه توجه بیشتری به مرغداری‌ها، دامداری‌ها و مراکز پرورش دام و طیور بشود. مهم‌ترین مسئله در مورد پرورش دام و طیور خوراکی است که این حیوانات مصرف می‌کنند. این خوراک به این جهت که کیفیت لازم را داشته باشد و بتواند نتیجه مطلوب را برساند باید به صورت صنعتی و کنترل شده تولید شود که این امر تنها در کارخانه خوراک طیور میسر می‌باشد.

در این کارخانه خط تولید خوراک طیور وجود دارد که در آن دستگاه‌های مختلفی کار می‌کنند تا در نهایت خوراکی که از همه لحاظ تامین کننده نیازهای طیور باشد و کیفیت بالایی داشته باشد، تولید شود. در ادامه این مقاله در مورد طراحی کارخانه خوراک طیور و خوراک تولید شده  در آن توضیح بیشتری خواهیم داد. با ما همراه باشید.

خوراک پلت

در کارخانه خوراک طیور، دان پلت شده برای طیور تولید می‌شود. دان پلت شده نوعی خوراک است که طی مراحل مشخصی و به ترتیب تولید می‌شود که کیفیت بسیار بالایی دارد. در زمان تولید خوارک پلت شده تمامی پروتئین‌ها و املاح و چربی‌هایی که برای رشد طیور لازم هستند به مواد اضافه شده و در نهایت تبدیل به پلت می‌شوند.
از جمله مزایایی که خوراک پلت شده دارد می‌توان به مغذی بودن آن، به صرفه بودن آن و کم حجم بودن آن اشاره کرد.

طراحی کارخانه خوراک طیور

کارخانه خوراک طیور قسمت‌های مختلفی دارد که در نهایت مواد را تبدیل به خوراک پلت می‌کنند. در ادامه هر قسمت را توضیح خواهیم داد.

بخش ورودی

در قسمت ورودی تمام مواد اولیه‌ای که باید پلت شوند، وارد دستگاه موردنظر می‌شوند تا گرد و خاک و مواد اضافی آن‌ها گرفته شود و خروجی آن ماده خالص است.

بخش آسیاب

در این قسمت تمامی موادی که در مرحله قبل به عنوان مواد اولیه بودند، به صورت جداگانه وارد دستگاهی به نام آسیاب می‌شوند و به اندازه دلخواه خرد می‌شوند؛ حتی امکان پودر کردن مواد نیز وجود دارد. مزیت آسیاب کردن مواد این است که دام این خوراک را به صورت کامل مصرف می‌کند و هدر رفت ندارد.

بخش میکس

در این مرحله تمام موادی که در قسمت قبل آسیاب شدند، وارد دستگاهی به نام میکسر می‌شوند. این دستگاه تمام مواد را کاملا با هم مخلوط می‌کند. مزیت میکس کردن مواد این است که دام در یک جیره غذایی تمام موادی که نیاز دارد را مصرف می‌کند و امکان انتخاب کردن یک نوع غذا را ندارد. با این کار خواص تمام مواد را به صورت یکجا دریافت می‌کند.

بخش پلیتینگ

در این قسمت که مرحله پایانی می‌باشد، مواد میکس شده وارد دستگاه پلت‌ساز می‌شوند تا به صورت حبه‌های با اندازه‌ها و شکل‌های مختلف درآیند که به آن‌ها پلت می‌گویند. در دستگاه پلت مواد با فشار و رطوبتی که به آن‌ها داده می‌شود، تبدیل به خمیر می‌شوند؛ سپس پروتئین‌ها و دیگر موادمغذی که لازم است به آن اضافه شده و با فشار زیاد از دای دستگاه می‌گذرند و تبدیل به پلت می‌شوند.

در کارخانه خوراک طیور، پلت تولید شده باید بعد از خارج شدن از دستگاه خنک شود زیرا دمای بالایی دارد و در غیر اینصورت شکننده می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله طراحی کارخانه خوراک طیور، دستگاه‌های آن و خوراک پلت شرح داده شد. در طراحی کارخانه خوراک دام و طیور تمامی دستگاه‌های گفته شده در این قسمت لازم است و در صورت کمبود حتی یک دستگاه، تولید خوارک پلت امکان‌پذیر نمی‌باشد. این دستگاه‌ها انواع و ظرفیت‌های متفاوتی دارند و در قیمت خرید و فروش کارخانه خوراک دام و طیور تاثیر دارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *