ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

دستگاه تولید غذای میگو به همراه قیمت

دستگاه تولید غذای میگو نقش مهمی در پرورش میگو دارد؛ زیرا تولید غذای مقوی و با کیفیت در رشد میگو و ماهی از اهمیت زیادی برخوردار است.

دستگاه تولید غذای میگو نقش مهمی در پرورش میگو دارد؛ زیرا تولید غذای مقوی و با کیفیت در رشد میگو و ماهی از اهمیت زیادی برخوردار است.

اگر غذای میگو به درستی انتخاب شود در زمانی کوتاه شاهد میزان رشد بالا و با کیفیت میگو خواهیم بود. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع مختلف دستگاه های تولید غذای میگو و خواص میگو آشنا کنیم با ما همراه باشید.

انواع دستگاه تولید غذای میگو

امروزه معمولا از پلت به عنوان غذای میگو استفاده می شود. زیرا دیرتر در آب باز می شود و مواد مغذی بیشتری نسبت به غذای سنتی در خود دارد. این خوراک به سه روش در کارخانه تولید غذای میگو تولید می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

روش پلت کردن

در این دستگاه تولید غذای میگو موادی که از قبل آسیاب و میکس شده اند تحت فشار و رطوبت قرار داده می شوند. این مواد خمیری شکل که با افزودنی ها و ملاس ترکیب شده است وارد سوراخ های دای می شوند. برای آنکه رطوبت آنها گرفته شود و کپک نزنند آنها را در مجاورت هوا پهن می کنند و یا در سیستم خنک کننده خشک می کنند.

روش اکسترودر

دستگاه تولید غذای میگو اکسترودر تنها تفاوتی که با دستگاه پلت دارد در میزان و روش خرد کرد مواد اولیه است. در دستگاه اکسترودر مواد اولیه از آسیاب چکشی عبور می کند تا کاملا آردی شوند. همچنین ابتدا موادی که به خوراک قرار است اضافه شود با هم کاملا مخلوط شده سپس با مواد اولیه آرد شده ترکیب می شود. از این مرحله به بعد مانند دستگاه پلت تحت رطوبت و فشار قرار می.گیرند و دانه ها در دستگاه خشک کن رطوبتشان خشک می شود.

زمانی که خوراک می خواهد از دستگاه جدا شود به دلیل وجود بخار آب، خوراک دچار تخلخل می شود. در مرحله آخر برای آنکه چربی پلت ها اندازه باشد روی آن کمی چربی می باشند.

روش اکسپندر

دستگاه تولید غذای میگو اکسپندر مانند اکسترودر عمل می کند. تنها تفاوت آن در استحکام غذای تولید شده است. از این دستگاه نیز مانند دو مورد قبل می توان برای ساخت غذای ماهی استفاده کرد. تنها مشکل آن قیمت نسبتا بالای دستگاه است. این دستگاه نیاز به استخدام اپراتور ماهرتری نسبت به دو مورد نیز قبل دارد.

خواص میگو

میگوها به دلیل آنکه در آب های شور و شیرین می تواند پرورش یابند دارای پروتئین ها و ویتامین های زیادی هستند. علاوع بر مواد مغذی، میگو شامل کلسیم و آهن است که بدن انسان را در مقابل بیماری ها و آلودگی ها محافظت می کند. اگر دستگاه تولید غذای میگو را خریداری کنید و خودتان غذای مورد نیاز آبزیان را تولید کنید می توانید از کیفیت غذا مطمئن باشید.

میگو در دو نوع دریایی و پرورشی وجود دارد. شکل ظاهری این دو گونه کمی با هم متفاوت است. در میگو دریایی دو رگه وجود دارد و رنگ آن متمایل به سبز است ولی در میگو پرورشی فقط یک رگه وجود دارد. خصوصیت بارز میگو این است که همه چی می خورد و رژیم غذایی خاصی ندارد همچنین در زمان خوردن فعالیت زیادی انجام می دهد و بسیار آهسته غذا می خورد. پرورش دهندگان می توانند با خرید دستگاه تولید غذای میگو، غذای با کیفیت را تولید کنند.

جمع بندی

دستگاه تولید غذای میگو به 3 روش موجود است. علاوه بر آنکه باید به غذای میگو و کیفیت آن توجه زیادی کرد؛ محیطی که میگو و سایر آبزیان در آن زندگی می کنند نیز اهمیت زیادی دارد. اگر دما و اکسیژن آب کافی نباشد آبزیان با وجود غذای خوب دچار رشد نامناسب و تلفات خواهند شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *