ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

دستگاه پلت تخت بدون لرزش

خوراک پلت شده از کیفیت بالایی برخوردار است و هزینه تامین آن نیز نسبت به دیگر خوراک‌ها کمتر است.

خوراک پلت شده از کیفیت بالایی برخوردار است و هزینه تامین آن نیز نسبت به دیگر خوراک‌ها کمتر است. امروزه صاحبان دامداری‌ها و مرغدرای‌ها به دنبال خوراکی برای مصرف دام‌ها و طیور خود هستند که علاوه بر اینکه باعث رشد بهتر و بیشتر آن‌ها شود، هزینه‌های کمتری نیز برای تهیه آن‌ها مصرف شود.

خوراک پلت خوراکی است تمام این ویژگی‌ها را دارا می‌باشد. این نوع خوراک توسط دستگاهی به نام دستگاه پلت تولید می‌شود. دستگاه پلت انواع مختلفی دارد که دستگاه پلت تخت یکی از این انواع است. حتی صاحبان دامداری‌ها و مرغداری‌ها می‌توانند خودشان این دستگاه را خریداری کرده و خوراک موردنیاز دام‌ها و طیور خود را تولید کنند. این کار باعث صرفه جویی بیشتری در هزینه‌ها و زمان می‌شود.
برای توضیح بیشتر در مورد دستگاه پلت تخت در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

دستگاه پلت

دستگاه پلت دستگاهی است که در خطوط تولید خوراک دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه در واقع مواد را به شکل پلت در می‌آورد. مواد ابتدا پس از اینکه گرد و غبار آن‌ها گرفته شد، وارد دستگاه آسیاب می‌شوند تا به اندازه‌های دلخواه خرد شوند. حتی این دستگاه قابلیت پودر کردن آن‌ها را نیز دارد.

سپس مواد آسیاب شده وارد دستگاه میکسر می‌شوند تا به صورت کامل و همگن باهم مخلوط و میکس شوند. پس از این نوبت به دستگاه پلت تخت می‌رسد. مواد در این دستگاه تحت دما و رطوبت زیاد به شکل خمیری در می‌آیند. همچنین تمام مواد موردنیاز دام و طیور اعم از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، چربی‎ها و املاح ضروری دیگر در این دستگاه به مواد اضافه می‌شود.

به همین دلیل خوراک پلت شده از کیفیت بالایی برخوردار است و باعث رشد بهتر دام و طیور می‌شود. در مرحله آخر مواد از صفحه دای دستگاه عبور می‌کنند و به شکل روزنه‌هایی که این صفحه دارد در می‌آیند.

مزایای خوراک پلت

خوارک پلت مزایای زیادی دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود دامداران حتما دستگاه پلت تخت را تهیه کنند. در اینجا برخی از این مزیت‌ها را بیان می‌کنیم

  • گرد و غبار مواد اولیه برای تولید پلت گرفته می‌شود و از اتلاف آن‌ها در زمان جابجایی جلوگیری می‌شود.
  • در حین فرایند پلت شدن در دستگاه پلت تخت، نشاسته به صورت ژلاتینه شده به مواد اضافه می‌شود که باعث هضم بهتر و آسان‌تر خوراک می‌شود.
  • به دلیل دمای زیادی که هنگام پلت شدن به مواد داده می‌شود، تقریباً تمام عوامل بیماری زا و میکروب‌ها از بین می‌روند.
  • خوراک پلت شده به فضای کمی برای ذخیره سازی و انبار کردن نیاز دارد.
  • به دلیل کیفیت بالا، باعث رشد 15 درصدی حیوان می‌شود.
  • ماندگاری خوارک پلت شده نسبت به دیگر انواع خوراک‌ها اضافه می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله راجع‌به دستگاه پلت تخت اطلاعاتی به شما همراهان عزیز داده شد. این دستگاه کاربردهای فراوانی در مرغداری‌ها و دامداری‌ها دارد. همچنین در خطوط تولید خوراک دام و طیور که به صورت عمده خوراک تولید می‌کنند، از دستگاه‌های صنعتی با اندزه‌های خیلی بزرگ استفاده می‌شود. به طور کلی دستگاه پلت ساز مهم‌ترین دستگاه در فرایند تولید خوراک پلت شده است. دستگاه پرس پلت انواع مختلفی دارد که با توجه به کاربرد آن می‌توانید یکی از این انواع را تهیه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *