ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

دستگاه پلت ‌ساز دان مرغ

انواع طیور به خصوص مرغ ها نقش بسیار مهمی در تغذیه ما انسان ها دارند، از این رو دقت در تغذیه آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع طیور به خصوص مرغ ها نقش بسیار مهمی در تغذیه ما انسان ها دارند، از این رو دقت در تغذیه آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر دستگاه های بسیاری برای تولید بهترین و کامل ترین خوراک برای طیور وجود دارد که استفاده از آنها می تواند تاثیر بسزایی در کیفیت گوشت و تخم طیور داشته باشد.
استفاده از دان های پلت شده یکی از روش هایی است که می تواند خیال شما را از بابت کیفیت تغذیه طیور راحت نماید. دان پلت شده با استفاده از دستگاه پلت ‌ساز دان مرغ تولید می‌شود. دستگاه‌های پلت‌ساز کمک بزرگی به دامداران و مرغداران در امر تغذیه دام و طیور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با دستگاه پلت‌ ساز دان مرغ و کاربردها و مزایای آن در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

پلت ‌ساز دان مرغ

همانطور که گفته شد از دستگاه پلت ‌ساز دان مرغ برای تولید دان پلت شده برای مرغ و دیگر طیور استفاده می‌شود. این دستگاه با فشار مکانیکی بسیار بالا، دان مرغ را به شکل پلت تبدیل می‌کند. همچنین با حرارت بالایی که به مواد می‌دهد، میکروب‌ها و باکتری‌های احتمالی موجود در مواد اولیه را تا حدود خیلی زیادی از بین می‌برد. میکروب‌ها به طور معمول در موادی اعم از جو، سویا، گندم و تخم پنبه وجود دارند که با استفاده از این دستگاه دیگر نیاز نیست نگران این عوامل باشید. دستگاه پلت‌ساز دان مرغ انواع مختلفی دارد. عواملی که در نوع‌ها متفاوت این دستگاه باعث تغییر قیمت آن‌ها می‌شود، عبارتند از: اندازه و ظرفیت دستگاه، موتور دستگاه و جنس آلیاژ و مواد دیگری که در ساخت آن به کار رفته است. این دستگاه برای مرغداری‌ها بسیار پرکاربرد می‌باشد و اهمیت زیادی دارد و می‌توان گفت امروزه جزو ضرورات می‌باشد.

مزیت دستگاه پلت دان مرغ

دستگاه پلت ‌ساز دان مرغ مزیت‌های زیادی دارد که در زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • دان تولید شده با این دستگاه کاملا یکنواخت و یک دست می‌باشد.
  • این دستگاه امکان اضافه کردن چربی به دان را دارد که برای افزایش راندمان مرغ‌ها مناسب است.
  • چسبندگی در دان پلت شده به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
  • دان پلت شده دارای ماندگاری بالایی است و در صورت نگهداری در مکان خشک ماندگاری آن بیشتر نیز می‌شود.
  • در دان و خوراک پلت میزان دورریزی مواد بسیار کاهش پیدا می‌کند و تمام آن مصرف می‌شود.
  • به دلیل فشار و گرمایی که به مواد داده می‌شود، میکروب‌ها و باکتری‌های آن از بین می‌روند.
  • با استفاده از این دستگاه میزان خطا در تغذیه دام و طیور کاهش می‌یابد.
  • دان پلت شده بسیار راحت‌تر هضم می‌شود به افزایش راندمان مرغداری ها کمک می‌کند

جمع بندی

در این مقاله در مورد دستگاه پلت ‌ساز دان مرغ صحبت به میان آمد که کاربردهای فراوانی از جمله تولید دان پلت شده برای مرغ و سایر پرندگان دارد. توضیح مختصری راجع‌به این دستگاه، کاربردهای آن و مزایای آن داده شده که امید است مفید واقع شده باشد. همانطور که گفته شد این دستگاه انواع متعددی دارد که در خط تولید دان مرغ از آن استفاده می‌شود. قیمت آن نیز با توجه به نوع و اندازه آن متفاوت خواهد بود. کسانی که مرغداری دارند و با توجه به وسعت مرغداری خود می‌توانند نوعی از این دستگاه با اندازه و ظرفیت موردنیاز خود خریداری کنند. در یک کارخانه دان مرغ، انواع مختلف این دستگاه با موتورها و جنس بدنه‌های متفاوت وجود دارد که به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند تا نیاز مرغداری‌ها و کسانی که پرورش و مرغ و طیور دیگر را دارند برآورده کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *