ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

دستگاه پلت کنسانتره + خرید بدون واسطه

مهمترین دغدغۀ امروزۀ دامداران خوراکی است که برای دام های خود تهیه کرده و به مصرف آن ها می رسانند. کیفیت این خوراک بسیار مهم است.

مهمترین دغدغۀ امروزۀ دامداران خوراکی است که برای دام های خود تهیه کرده و به مصرف آن ها می رسانند. کیفیت این خوراک بسیار مهم است و رشد و سلامت دام ها تا حدود بسیار زیادی به این خوراک بستگی دارد، از این رو دامداران باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود به دنبال تهیه خوراک خوب و با کیفیت باشند. مرغوب ترین خوراکی که تا به امروز برای دام، طیور و آبزیان شناخته شده است، خوراک پلت شده است که توسط دستگاه پلت کنسانتره تولید می شود. در این مقاله راجع به این نوع خوراک، دستگاه پلت کنسانتره و طرز کار و مزایای آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. همراه ما باشید.

دستگاه پلت ساز

خوراک پلت از ترکیب چند نوع مواد غذایی تهیه شده است. به این صورت که در یک جیرۀ غذایی تمام مواد و عناصری که مورد نیاز بدن دام و طیور است را به آنها می رساند. به همین دلیل به عنوان بهترین خوارک شناخته شده است. این خوراک به وسیلۀ دستگاه پلت کنسانتره و در خطوط تولید خوراک دام و طیور تولید می شود که مراحل و دستگاه های خاصی دارد. در ادامه در این مورد بیشتر توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

مراحل تولید پلت

آسیاب کردن

در ابتدا تمام موادی که قرار است خوراک پلت از آنها تشکیل شود، تمیز شده و ناخالصی های آنها گرفته  می شود. سپس هر یک از این مواد به صورت جداگانه در مخزن دستگاه آسیاب ریخته شده تا آسیاب شوند و به اندازه های کوچکتر تبدیل شوند. آسیاب کردن مواد علاوه بر اینکه باعث می شود مواد بهتر با هم ترکیب شوند، باعث خوش خوارک تر شدن آن ها نیز می شود. از این رو از دستگاه آسیاب استفاده می شود که بسیار مهم است و برای تولید پلت باید حتما از این دستگاه درکنار دستگاه پلت کنسانتره استفاده شود.

میکس کردن

پس از اینکه مواد آسیاب شدند، برای اینکه بصورت همگن و کامل با هم مخلوط شوند وارد دستگاه میکسر می شوند. مواد را با نسبت های مشخص شده داخل این دستگاه می ریزند تا یک مخلوط همگن به دست آید.

دستگاه پلت

در مرحله اخر نوبت به دستگاه پلت کنسانتره می رسد. موادی که از دستگاه میکسر خارج شده اند وارد این دستگاه شده، عناصر، ویتامین، پروتئین و املاح مورد نیاز بدن دام و طیور در این دستگاه به مواد اضافه شده و تحت دما و فشار بسیار زیاد قرار می گیرند. پس از آن مواد به شکل خمیر در می آیند و با فشار زیاد به قسمت انتهایی دستگاه هدایت شده و از روزنه های صفحه دای دستگاه عبور می کنند. به این صورت خوراک پلت تولید می شود.

دستگاه پلت ساز دان مرغ

از این دستگاه در مرغداری ها و در خطوط تولید دان پلت شده استفاده می شود. مراحل تولید دان پلت شده نیز همانند مراحل تولید خوراک پلت شده است که در قسمت قبل توضیح دادیم. تنها تفاوت آن در مواد تشکیل دهنده آنهاست که شامل جو، گندم، ذرت، سویا و … است.

جمع بندی

در این مقاله در مورد خوراک پلت و دستگاه پلت کنسانتره توضیحاتی دادیم که در صنعت پرورش دام و طیور بسیار مهم است. اگر قصد راه اندازی یک خط تولید خوراک دام و طیور یا یک مرغداری و دامداری دارید مطالعۀ این مطلب می تواند برای شما مفید واقع شود. از همراهی شما سپاسگزاریم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *