ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

قیمت دستگاه اکسترودر

یکی از دستگاه‌هایی که در صنعت لاستیک و پلاستیک و ماشین سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد فراوانی دارد، دستگاه اکسترودر است.

یکی از دستگاه‌هایی که در صنعت لاستیک و پلاستیک و ماشین سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد فراوانی دارد، دستگاه اکسترودر است. از دستگاه اکسترودر برای کاهش ضخامت و سطح مقطع برخی مواد استفاده می‌شود. این دستگاه به دو نوع تک مارودونه و دوماردونه تقسیم می‌شود که قیمت دستگاه اکسترودر بسته به نوع آن متفاوت است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا دستگاه اکسترودر را معرفی کرده، کاربردهای آن را نام ببریم و عوامل موثر در قیمت دستگاه اکسترودر را ذکر کنیم.

اکسترودر

اکسترودر یک دستگاه صنعتی است که از یک محفظه و یک ماردون تشکیل شده است. طرز کار دستگاه اکسترودر به این صورت است که توسط نیروی حرکتی و حرارتی، مواد گرانولی به داخل دستگاه هدایت می‌شوند و سپس با فشار از قسمت انتهایی دستگاه خارج می‌شوند. این مواد خروجی به شکل خمیری یا نواری هستند.

در واقع این دستگاه برای تبدیل به سطح مقطع خاصی کاربرد دارد. دستگاه اکسترودر از سه قسمت اصلی تشکیل شده است. این سه قسمت عبارتند از ناحیه تغذیه دستگاه، ناحیه فشردگی و تراکم دستگاه و ناحیه اندازه گیری دستگاه. قیمت دستگاه اکسترودر با توجه به همین سه قسمت اصلی تعیین می‌شود.

این دستگاه مخلوطی از مواد پلاستیکی و لاستیکی را دریافت کرده، ذوب می‌کند و نهایتا توسط یک قالب در انتهای دستگاه، به شکل مشخصی با ضخامت و سطح مقطع خاص تبدیل می‌کند. با توجه عملیاتی که این دستگاه قادر است انجام بدهد، در صنعت لاسیتک و پلاستیک کاربرد زیادی دارد.

انواع دستگاه اکسترودر

همانطور که گفته شد این دستگاه دو نوع تک مارودونه و دو ماردونه دارد. در اینجا توضیح مختصری راجع‌به هر کدام از انواع آن می‌دهیم. قیمت دستگاه اکسترودر بستگی به نوع آن دارد.
اکسترودر تک ماردونه از یک ماردون تشکیل شده است. عملکرد این دستگاه به این صورت است که مواد اولیه که گرانول یا خاکه نرم هستند از قسمت ورودی دستگاه که یک قیف است، وارد ماردون می‌شوند. مواد توسط برشی که بر روی لبه‌های ماردون قرار دارد و حرارتی که توسط گرم کننده‌ها ایجاد می‌شود، گرم می‌شوند.

پس از این مرحله عمق معبر ماردون کاهش می‌یابد که باعث می‌شود مواد با فشار به انتهای دستگاه هدایت شوند. در قسمت انتهایی دستگاه مواد از قالب تعبیه شده روی آن عبور می‌کنند و به شکل موردنظر در می‌آیند.

اکسترودر دوماردونه مسلماً از دو ماردون تشکیل شده است. این ماردون‌ها یا در جهت یکدیگر حرکت می‌کنند و یا در جهت مخالف یکدیگر که بسته به نوع دستگاه و کاربرد آن است. این نوع اکسترودر به اکسترودر ماردونه دوقلو نیز معروف است. این ماردون‌ها می‌توانند هم اندازه نباشند. ظرفیت تولید اکسترودر دو ماردونه تقریبا سه برابر نوع تک ماردونه آن است.

با توجه اینکه اکسترودر دوماردونه از دو ماردون تشکیل شده است، قیمت دستگاه اکسترودر دوماردونه بیشتر از تک ماردونه آن است.

جمع بندی

در این مقاله دستگاه اکسترودر و انواع آن به شما همراهان عزیز معرفی شد. همچنین قسمت‌های اصلی این دستگاه و عواملی که در تعیین قیمت دستگاه اکسترودر نقش دارند بیان شد. دستگاه‌های اکسترودر در صنعت پلاستیک و لاستیک کاربرد زیادی دارند که در خط تولید اکسترودر تولید می‌شوند.
در پایان خواهشمندیم در صورت داشتن هرگونه نظر و پیشنهاد آن را با در میان بگذارید. همچنین در صورت داشتن سوال و راهنمایی خواستن می‌توانید در قسمت نظرات وب سایت آن را بیان کرده تا کارشناسان ما پاسخ شما را بدهند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *