ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

انواع دای پلت و پلت ساز

هر دستگاهی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام کار مختلفی انجام می‌دهند و کار این قطعات در کنار هم عملکرد نهایی دستگاه را رقم می‌زنند.

هر دستگاهی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام کار مختلفی انجام می‌دهند و کار این قطعات در کنار هم عملکرد نهایی دستگاه را رقم می‌زنند. در این مطلب قصد داریم در مورد یکی از قطعات دستگاه پلت اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. دستگاه پلت قطعات مختلفی دارد از جمله: تیغه برش، دای، پیچ دای، حفاظ رینگ حرکت دهندۀ پلت، پاروهای هدایت بار، شفت اصلی پلت، تسمه پلت و بسیار قطعات دیگر.
قطعه دای، از جمله کلیدی ترین قطعات دستگاه پلت به شمار می‌رود که خود نیز انواع مختلفی دارد. در این مطلب در نظر داریم راجع به انواع دای پلت صحبت کنیم. هر قطعه در هر دستگاهی ممکن است انواع مختلفی داشته باشد. لازم است که هر فردی از دستگاهی که استفاده می‌کند، آشنایی کامل با قطعات آن و انواع آن‌ها را داشته باشد. اگر می‌خواهید انواع دای پلت را بشناسید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

دای پلت چیست؟

دای‌ها از قطعات مهم و حساس دستگاه‌های پلت هستند که باعث بهتر شدن عملکرد دستگاه می‌شوند. در واقع کارکرد این دستگاه‌ها بستگی به این قطعه دارد. اگر با کاربرد دستگاه پلت آشنایی داشته باشید، به خوبی می‌توانید درک کنید قطعه دای چه کاری انجام می‌دهد. دستگاه پلت معمولا برای تولید خوراک پلت شده برای دام‌ها، طیور و آبزیان به کار می‌رود. خوراک پلت خوراکی به شکل استوانه‌ای، حبه‌ای یا اشکال دیگر است که ویژگی‌های خاصی نسبت به دیگر خوراک‌ها دارند.

شکل استوانه‌ای یا حبه‌ای که خوراک‌های پلت دارند، با استفاده از قطعه دای تشکیل می‌شود. در واقع دای دارای روزنه‌هایی است که مواد خمیری با فشار از این روزنه‌ها عبور می‌کنند و شکل آن را می‌گیرند و تبدیل به پلت می‌شوند. شکل این روزنه‌ها، اندازه آن‌ها و برخی عوامل دیگر باعث شده‌اند انواع دای پلت مختلف باشد.

یکی از چیزهایی که باعث تفاوت انواع دای پلت می‌شود، جنس آن‌هاست. دای‌ها از کربن و کروم ساخته می‌شوند. هر چقدر کربن بیشتر باشد، قطعه مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و فرسایش خواهد داشت. اگر درصد کروم استفاده شده در فولاد آن بیشتر از 12 درصد باشد، فولاد ضد زنگ می‌شود.

دسته بندی دای پلت

انواع دای پلت به دو نوع تخت و حلقوی تقسیم می‌شوند که هر کدام مدل‌ها متفاوتی دارند. برای تولید خوراک دام بیشتر از دای‌های حلقوی استفاده می‌شود. در ادامه دو نوع دای پرکاربرد را معرفی خواهیم کرد.

دای mor-ton

برای کسانی که تولید پلت با کیفیت برایشان اهمیت زیادی دارد، این نوع دای بهترین گزینه است. این دای توانایی این را دارد که ذرات را با الگوی مخصوصی عبور دهد. جنس فولاد این نوع دای از فولاد ضد زنگ است، اما در استفاده طولانی مدت زنگ می‌زند و پوسیده می‌شود.

دای کروم پلاس

این دای قابلیت عبوردهی بیشتری نسبت به نوع mor-ton دارد و عمر آن نیز از آن بیشتر است. اما کیفیت پلت تولید شده توسط این دای به میزان قابل توجهی نسبت به مدل قبلی کاهش می‌یابد.

برای آشنایی با سایر دای های دستگاه پلت می توانید با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که هر کسی از هر نوع دستگاهی که استفاده می‌کند، بهتر است قطعات آن دستگاه را بشناسد تا در زمان بروز مشکلی در عملکرد دستگاه، حداقل بتواند تشخیص دهد مشکل از کدام قطعه آن است. در این مقاله در مورد قطعات دستگاه پلت، دای دستگاه و انواع دای پلت اطلاعاتی ارائه شد. اگر قصد خرید دستگاه پلت را دارید، بهتر است ابتدا این مقاله را مطالعه کنید.

چرا که قطعه دای جزء مهم‌ترین قطعات این دستگاه است. ضمنا می توانید سوالات فنی خود را در رابطه خرید دستگاه پلت یا سایر محصولات صنعتی از کارشناسان ما بپرسید. از اینکه تا انتها با ما همراه بودید سپاس گذاریم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *