ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

ماشین آلات تولید خوراک آبزیان (1 تا 20 تن)

با توجه به ارزش غذایی زیادی که فرآورده‌های دریایی دارند، میزان تقاضا برای این فرآورده‌ها بسیار زیاد است. این میزان تقاضا بیشتر از ذخایر موجود در دریاها هستند.

با توجه به ارزش غذایی زیادی که فرآورده‌های دریایی دارند، میزان تقاضا برای این فرآورده‌ها بسیار زیاد است. این میزان تقاضا بیشتر از ذخایر موجود در دریاها هستند. به همین دلیل افراد بسیاری، مراکز پرورش آبزیان را ایجاد کرده‌اند.
با توجه به تقاضای بالای فرآورده های دریایی تعداد این مراکز نیاز بسیار زیاد است. مسلم است که تامین غذای آبزیان در این مراکز پرورش بر عهدۀ فرد پرورش دهنده می‌باشد. خوراک مصرفی برای آبزیان بسیار مهم است و باید تمام مواد مورد نیاز بدن آبزیان را دارا باشد. تولید خوراک با کیفیت مستلزم استفاده از ماشین آلات تولید خوراک آبزیان مدرن است که خوراکی با کیفیت تولید می‌کنند. خوراکی که به روش‌های مدرن و توسط این ماشین آلات تولید می‌شوند، از ارزش غذایی زیادی برخوردارند و به رشد بهتر و بیشتر آبزیان کمک بسیار زیادی می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با ماشین آلات تولید خوراک آبزیان در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

ماشین آلات خط تولید خوراک آبزیان

خوراک پلت شده با کیفیت‌ترین خوراکی است که می‌تواند به مصرف آبزیان برسد. این نوع خوراک به دلیل اینکه تمام مواد و عناصر مورد نیاز بدن آبزیان برای رشد بهتر را دارد، از کیفیت بالایی برخوردار است و مورد استقبال فراوانی نیز قرار گرفته است.
قبل این که مواد اولیه وارد چرخۀ تولید پلت شوند باید در سیستم جداسازی گرد و غبار، گرد و غبار و مواد اضافی آن‌ گرفته شود.

دستگاه آسیاب

دستگاه آسیاب یکی از ماشین آلات تولید خوراک آبزیان است. برای تولید پلت همانطور که گفته شد باید تمام موادی که برای رشد آبزیان نیاز است با هم ترکیب شوند. برای بهتر مخلوط شدن این مواد با یکدیگر باید آن‌ها را توسط دستگاه آسیاب به صورت خرد شده یا پودر شده تبدیل کنید. هر یک از مواد به صورت جداگانه وارد این دستگاه می‌شود و به اندازه دلخواه خرد می‌شوند.

دستگاه میکسر

موادی که در مرحله قبل کاملا آسیاب شدند، برای اینکه به طور کامل با هم مخلوط شوند وارد دستگاه میکسر که یکی از ماشین آلات تولید خوراک آبزیان است می‌شوند. مواد با نسبت‌های مشخص داخل این دستگاه ریخته می‌شوند. سپس داخل مخزن دستگاه میکسر مواد به صورت کامل با هم مخلوط می‌شوند.

دستگاه پلت

این دستگاه، مهم‌ترین دستگاه در بین ماشین آلات تولید خوراک آبزیان است. چراکه در مرحله آخر مورد استفاده قرار می‌گیرد و خوراک را تبدیل به پلت می‌کند. موادی که در مرحله قبل با هم مخلوط شده‌اند، وارد این دستگاه می‌شوند.
سپس در داخل دستگاه با دادن دما و رطوبت و همچنین چربی‌های اشباع شده به مواد، خروجی به شکل خمیری در می‌آید. مواد خمیری سپس با فشار زیاد به قسمت انتهایی دستگاه هدایت می‌شوند و با عبور از روزنه‌های دای به شکل پلت در می‌آیند.

جمع بندی

خوراکی که برای مصرف آبزیان در نظر گرفته می‌شود بسیار مهم است. زیرا این خوراک تاثیر مستقیمی در رشد آن‌ها دارد. با توجه به تقاضای زیادی که برای این نوع فرآورده‌ها در بازار وجود دارد، باید خوراکی که آن‌ها استفاده می‌کنند از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا ما را در مدت زمان کمی به نتیجه مطلوبمان برساند. همانطور که گفته شد تولید خوراک با کیفیت بدون استفاده از ماشین آلات تولید خوراک آبزیان امکان پذیر نمی‌باشد. در این مقاله این ماشین آلات را به شما همراهان عزیز معرفی کردیم. امیدواریم مورد رضایت شما کارآفرینان عرصه پرورش آبزیان قرارگرفته باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *