ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

معرفی دستگاه تولید خوراک ماهی

ماهی‌ها و دیگر آبزیان خوراک خود را از دریاها پیدا می‌کنند. اما در حوضچه‌ها و پرورشگاه‌ها، پرورش دهندگان باید خودشان غذای ماهی‌ها و آبزیان را تامین کنند.

ماهی‌ها و دیگر آبزیان خوراک خود را از دریاها پیدا می‌کنند. اما در حوضچه‌ها و پرورشگاه‌ها، پرورش دهندگان باید خودشان غذای ماهی‌ها و آبزیان را تامین کنند. از رو تامین خوراکی که پاسخگوی تمام نیازهای آنان باشد بسیار مهم است. همچنین با توجه به نیاز مردم تعداد زیادی از این مراکز پرورش آبزیان به وجود آمده است. بنابراین ما نیاز به تولید مقدار زیادی خوراک برای ماهی‌ها و آبزیان داریم. این خوراک در کارخانه‌های تولید خوارک آبزیان و توسط دستگاه تولید خوراک ماهی تولید می‌شود. تولید خوراک برای ماهی‌ها به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود و هر کدام از این روش‌ها نیاز به دستگاه خاصی دارند. دستگاه تولید خوراک ماهی به صورت پلت و اکسترود دو دستگاه در این زمینه هستند.
در این مقاله قصد داریم تا در مورد انواع روش‌های تولید خوراک ماهی و انواع دستگاه تولید خوراک ماهی، مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

روش‌های تولید خوراک ماهی

خوراک ماهی نیز مانند خوراک تمام حیوانات دیگر در کارخانه‌های تولید خوراک آبزیان و به روش‌های متفاوتی تولید می‌شود. در این قسمت دو مورد از این روش‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. روش پلت و روش اکسترود.

روش پلت

روش پلت به این صورت است که تمام موادی که برای بدن ماهی نیاز است را آسیاب کرده و سپس با هم مخلوط می‌کنند. در نهایت نیز این مواد در دستگاه تولید خوراک ماهی پلت با مواد معدنی مانند ویتامین‌ها و پروتئین‌ها ترکیب شده و به شکل پلت در می‌آیند. خوراک پلت، یک خوراک بسیار با کیفیت است که ترکیبی از تمام موادی است که بدن ماهی‌ها برای رشد کردن به آن‌ها نیاز دارند. علاوه بر این املاح و دیگر عناصر مورد نیاز برای رشد بهتر و بیشتر ماهی‌ها نیز در طی فرایند پلت شدن، به مواد اولیه اضافه می‌شود. پلت‌ها اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند که این مورد بستگی به نوع صفحه دای دستگاه پلت دارد.

روش اکسترود

در این روش، همانطور که از نامش پیداست، خوراکی که برای ماهی‌ها تولید می‌شود، به صورت شناور روی آب می‌مانند. این شناور بودن به دلیل مکانیزم خاصی که دستگاه تولید خوراک ماهی اکسترود دارد، اتفاق می‌افتد. عملکرد این دستگاه به این صورت است که مواد داخل مخزن دستگاه که شامل یک محور مارپیچی است، با دما و فشار زیادی که به آن‌ها وارد می‌شود و با چرخش محور به سمت انتهای دستگاه، هدایت می‌شوند و سپس با همان فشار از روزنه‌های صفحه دای عبور می‌کنند.

جمع بندی

تولید خوراک ماهی در کشور ما بسیار مهم است. زیرا مکان‌های زیادی برای پرورش ماهی و آبزیان در کشور ما وجود دارد. در این مقاله روش‌ها و انواع دستگاه تولید خوراک ماهی را به شما عزیزان معرفی کردیم. تفاوت روش پلت و اکسترود تنها در چگالی خوراک تولید شده است. در واقع در روش اکسترود، خوراک تولید شده چگالی کمتری نسبت به آب دارد و به همین دلیل روی آب شناور می‌ماند. اما روش پلت هیچ تاثیری روی چگالی خوراک تولید شده ندارد. به همین دلیل متخصصان در این زمینه روش اکسترود را پیشنهاد می‌کنند. بنابراین دستگاه اکسترودر خوارک آبزیان در حال حاضر بیشترین دستگاهی است که ر کارخانه‌های تولید خوراک آبزیان و در خط تولید خوراک آبزیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *