ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

دستگاه پلت خوراک ماهی (قدرتمند)

این دستگاه برای تولید خوراک پلت استفاده می‌شود. دستگاه پلت دارای اندازه‌های مختلفی است که در کاربردهای مختلف استفاده می‌شود.

امروزه شاهد پیشرفت‌های زیادی در تمام صنایع هستیم. صنعت تولید خوراک برای دام، طیور و آبزیان نیز شامل پیشرفت‌ها بوده است. در حال حاضر روش‌‌های متعددی برای تولید خوراک برای حیوانات وجود دارد. یکی از این روش‌ها پلت کردن مواد غذایی است که از آن‌ها خوراک پلت تولید می‌شود. دستگاه‌های پلت برای حیوانات مختلف مانند دام‌ها، طیور و آبزیان متفاوت هستند.

دستگاه پلت خوراک ماهی یکی از این دستگاه‌ها است که برای تولید خوراک ماهی و دیگر آبزیان استفاده می‌شود. این دستگاه بیشتر در مراکز پرورش آبزیان و در خطوط تولید خوراک برای آبزیان است. این دستگاه انواع و اندازه‌های مختلفی دارد که بسته به وسعت مرکز پرورش آبزیان می‌تواند اندازۀ متناسب با آن را خریداری کنند.
برای آشنایی بیشتر با دستگاه پلت خوراک ماهی در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

خوراک پلت

خوراک پلت خوراکی است که ترکیبی از تمام مواد موردنیاز برای حیوانات است. به این معنی که چند ماده مختلف را آسیاب کرده، با نسبت‌ها معین با هم مخلوط می‌کنند و سپس در دستگاه پلت به شکل پلت در می‌آورند. به خوارک پلت در زمان پلت شدن انواع افزودنی‌های موردنیاز برای رشد حیوان مانند ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و املاح ضروری اضافه می‌شوند.

سپس این مواد در دستگاه پلت خوراک ماهی به شکل خمیر در‌ می‌آیند. سپس با فشار زیاد از صفحه دای دستگاه عبور می‌کنند. اغلب پلت‌ها به شکل استوانه‌ای هستند.
دستگاه پلت خوراک ماهی نوعی پلت تولید می‌کند که مخصوص مصرف ماهی‌ها و آبزیان است. همچنین خوراک پلت هیچ گونه عامل بیماری زا و میکروبی ندارد چون مواد اولیه در معرض دمای زیاد قرار می‌گیرند.

دستگاه پلت

این دستگاه برای تولید خوراک پلت استفاده می‌شود. دستگاه پلت دارای اندازه‌های مختلفی است که در کاربردهای مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال در خطوط تولید خوراک نوع صنعتی و خیلی بزرگ این دستگاه به کار می‌رود زیرا در کارخانه‌های تولید خوراک دام، خوراک به صورت انبوه تولید می‌شود. اما در مراکز پرورش دام، طیور و آبزیان که کوچک است می‌توان اندازه‌های کوچک‌تر این دستگاه را تهیه کرد. این نوع دستگاه‌ها فضای کمتری نیز اشغال می‌کنند.
دستگاه‌های پلت دارای یک موتور قوی هستند که ظرفیت آن به بستگی به اندازه دستگاه دارد. همچنین وسیله مهم دیگر در این دستگاه صفحه دای آن است که می‌توان آن را عوض کرد. صفحه دای در قسمت خروجی دستگاه قرار دارد که مواد در انتها با فشار از روزنه‌های این دستگاه عبور کرده و به شکل روزنه‌های آن در می‌آیند. دستگاه پلت خوراک ماهی دارای روزنه‌های بسیار ریزی است که ماهی بتواند خوراک تولید شده را مصرف کند.

جمع بندی

دستگاه پلت خوراک ماهی یکی از دستگاه‌های پلت است که همانطور که از نامش پیداست، مخصوص تولید پلت برای ماهی‌ها و آبزیان است. صاحبان مراکز پرورش ماهی نیز می‌توانند نوع کوچک این دستگاه را تهیه کرد خود به تولید خوراک برای ماهی‌ها بپردازند. این افراد با تهیه مواد اولیه تولید غذای ماهی می‌توانند آن‌ها را با استفاده از دستگاه پلت ساز به پلت که بهترین نوع خوراک برای دام، طیور و آبزیان است، تبدیل کنند. این کار باعث صرفه جویی در هزینه‌ها و زمان نیز می‌شود.
خوشحال می‌شویم نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با در میان بگذارید تا از آن‌ها در راستای بهتر شدن کیفیت کار خود بهره ببریم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *