ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

انواع قیمت پلت ساز کود درجه یک

امروزه از کودهای حیوانی که به آن‌ها کودهای آلی نیز می‌گویند استفاده‌های زیادی می‌شود. در حال حاضر تبدیل این کودهای حیوانی به شکل پلت کاربرد بیشتری دارد و استفاده از آن بسیار رایج شده است.

امروزه از کودهای حیوانی که به آن‌ها کودهای آلی نیز می‌گویند استفاده‌های زیادی می‌شود. در حال حاضر تبدیل این کودهای حیوانی به شکل پلت کاربرد بیشتری دارد و استفاده از آن بسیار رایج شده است. بنابراین دستگاه‌های پلت ساز کود نیز نیاز به توسعه دارند. کودهای پلت توسط دستگاه‌های پلت ساز کود تولید می‌شود. بنابراین برای تمام کسانی که مرغداری و دامداری دارند لازم است که ابتدا از قیمت پلت ساز کود آگاهی یافته و سپس نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

کود پلت

کود پلت کودی است که فراوری شده و به شکل لوله‌ای و استوانه‌ای تبدیل شده است که به وسیله دستگاه پلت ساز تولید می‌شوند. بیشتر کود های آلی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند به صورت پلت شده هستند. مواد اولیه‌ای که برای تولید پلت‌های کود استفاده می‌شوند باید کاملا ارگانیک باشند. این مواد اولیه شامل وعده‌های غذایی میگو و خفاش گوانو، علف‌های هرز دریاهای خشک، استخوان، فرآورده‌ها دامی و گوشت هستند. کود پلتی که تولید می‌شود اندازه‌ها و اشکال مختلفی دارد که این اندازه‌ها و اشکال بستگی به دای دستگاه دارد. نوع دای یکی از مهم ترین قسمت های دستگاه پلت می‌باشد و به همین علت روی قیمت پلت ساز کود تاثیر گذار است. می‌توان دای‌های مختلفی تهیه کرد تا بتوان به راحتی هر اندازه و شکلی که مورد نظر است را تولید نمود.

عملکرد دستگاه پلت ساز کود

دستگاه پلت کود قسمت‌ها و اجزای مختلفی دارد که براساس این اجزا قیمت پلت ساز کود تعیین می‌شود. در این دستگاه ابتدا مواد اولیه‌ای که فراروی شده‌اند وارد مخزن می‌شوند و در نهایت به قسمت مخلوط کن برای مخلوط شدن می‌روند. در این مرحله اگر افزودنی یا مکمل خاصی نیاز باشد، اضافه می شود. سپس مواد سرد می‌شوند و مواد درشتی که احیانا در مخلوط ها وجود دارند جدا می‌شوند و همچنین اگر فلزی در کود موجود باشد با مگنت جدا می گردد. سپس پودر نرم و تکمیل شده‌ای که در این قسمت در دستگاه پلت ساز تشکیل شده از دای عبور کرده و تبدیل به کود پلت می‌شود. کود پلت تولید شده به علت فشار و دمایی که در حال پلت شدن به آن وارد می‌شود دمای بسیار زیادی دارد به همین دلیل با کولر و یا دستگاه خشک کن، خشک و سرد می‌شوند. سپس بسته‌بندی می‌شوند و برای فروش و یا استفاده انبار می گردند. پلت سازها ظرفیت‌های متفاوتی دارند و قیمت پلت ساز کود با توجه به ظرفیت دستگاه تعیین می گردد.

جمع بندی

در این مقاله راجع‌به دستگاه پلت و قیمت پلت ساز کود صحبت شد. پلت کردن کود مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به حجم کمتر و کیفیت بهتر محصول نهایی اشاره کرد. حجم کمتر آن به این دلیل است که مواد به صورت فشرده در می‌آیند و پلت می‌شوند. کیفیت بهتر آن نیز به این دلیل است که تمام موادی که در تهیه کود آلی نیاز است، همه با هم آسیاب شده و همراه با مکمل‌های دیگری که موردنیاز است به همراه فشار و رطوبت با هم مخلوط شده و کود پلت را تولید می‎کنند.
قیمت پلت ساز کود بستگی به اجزای بکار برده شده در آن و اندازه و ظرفیت تولید دستگاه دارد. در خط تولید کود انواع مختلفی از این دستگاه استفاده می‌شود که قیمت خط تولید کود پلت مرغی تا حدودی به دستگاه‌های پلت آن بستگی دارد. دستگاه دیگری که نیز استفاده می‌شود برای این منظور دستگاه پرس کود حیوانی است که کاربردهای زیادی دارد.
دستگاه پلت کود برای کشاورزان می‌تواند بسیار کاربرد داشته باشد زیرا می‌توانند کودهایی که برای گیاهان استفاده می‌کنند به صورت پلت در آورده و با این کار در هزینه‌ها صرفه جویی کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *