ماشین آلات خط تولید پلت, همه مقالات

بهترین کارخانه ماشین سازی پلت

صنعت دامداری در ایران روز به روز در حال رشد است. یکی از فعالیت‌هایی که در این عرصه نیز نیاز به توسعه دارد، صنعت ماشین سازی پلت می‌باشد که یکی از نیازهای مبرم در این زمینه می‌باشد.

صنعت دامداری در ایران روز به روز در حال رشد است. یکی از فعالیت‌هایی که در این عرصه نیز نیاز به توسعه دارد، صنعت ماشین سازی پلت می‌باشد که یکی از نیازهای مبرم در این زمینه می‌باشد. در کارخانجات ماشین سازی پلت، اغلب دستگاه‌های پلت تولید می‌شوند که انواع مختلفی دارند و آنقدر گسترده و وسیع هستند که یک صنعت جدا در ماشین سازی محسوب می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با دستگاه‌های پلت و کاربرد و مزایای آن‌ها آشنا شویم.

دستگاه پلت

خوراک پلت، بهترین خواراک برای دام، طیور و آبزیان می‌باشند که علاوه بر اینکه ارزش غذایی بالایی دارند، از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند. تولید خوارک پلت توسط دستگاه‌های پلت‌ساز انجام می‌شوند که این دستگاه‌ها در کارخانجات ماشین سازی پلت طراحی و تولید می‌شوند. خوارک پلت، خوراکی است که به صورت حبه مانند و فراوری شده است. در دستگاه‌های پلت، موادی که در آسیاب به شکل پودر در آمده‌اند با وارد شدن دما، رطوبت و فشار به آن‌ها تقریبا پخته می‌شوند و با فشار زیاد از روزنه‌های دای دستگاه خارج می‌شوند که با توجه به روزنه‌های دای اندازه‌ها و اشکال مختلفی دارند.

بعد از تولید خوراک پلت توسط این دستگاه‌ها، خوراک پلت شده در جریان هوای سرد، خنک می‌شوند و سپس به انبارها برای ذخیره‌سازی منتقل می‌شوند. در ماشین سازی پلت دستگاه‌های پلت با انواع متنوعی طراحی و تولید می‌شوند که هدف اصلی همه آن‌ها تبدیل مواد آسیاب شده به خوارک پلت است که چگالی بالاتری نسبت به مواد پودری دارند.

مزایای ماشین سازی پلت

دستگاه‌هایی که در ماشین سازی پلت تولید می‌شوند مزایای زیادی دارند. خوارک پلتی که توسط این دستگاه‌ها تولید می‌شود، برای دام و طیور بسیار مفید و برای دامداران و پرورش‌دهندگان بسیار به صرفه است. دستگاه‌های پلت در هنگام تولید پلت‌ها به آن‌ها دما می‌دهند که این که کار باعث می‌شود آلودگی و میکروب‌های موجود در خوارک از بین بروند.

همچنین دستگاه پلت خوراک را کاملا با هم مخلوط کرده و تبدیل به حبه‌های می‌کند که در یک حبه از خوراک پلت شده تمام موادی که موردنیاز برای حیوان می‌باشد وجود دارد و حیوان هنگام مصرف یک حبه کامل را مصرف می‌کند و این امکان برای حیوان وجود ندارد که خوراک خود را انتخاب کند. همچنین در حین فرایند پلت سازی به مواد پروتئین‌ها و عناصر موردنیاز دیگر اضافه می‌شوند که علاوه بر بالا رفتن کیفیت جیره غذایی، هضم آن خوارک برای حیوانات بسیار راحت‌تر و بهتر خواهد بود و مشکلاتی گوارشی برای حیوانات به وجود نمی‌آید.

نتیجه گیری

همانطور که در طول این مقاله نیز گفته شد، صنعت ماشین سازی پلت گسترش چشمگیری داشته است و همچنان روز به روز نیز در حال توسعه می‌باشد. این امر به دلیل افزایش دامداری‌ها و مکان‌های پرورش طیور مختلف و در نتیجه خطوط تولید خوراک دام و طیور می‌باشد. در خط تولید خوارک دام و طیور اغلب خوراک پلت شده تولید و عرضه می‌شود که این نوع خوراک به وسیله دستگاه‌های پلت تولید می‌شوند.
کارخانه‌های مختلف و متعددی وجود دارند که در زمینه تولید و فروش تجهیزات کارخانه خوراک دام و طیور فعالیت می‌کنند. شما برای دامداری و خط تولید خود هر نوع دستگاهی که نیاز داشته باشید می‌توانید از این کارخانه‌ها تهیه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *